tirsdag 28. oktober 2008

Adelè Lerche`s Sy og håndarbeidsbok 1963..







Kom over denne (for meg iallefall..)skatten då eg rydda på tekstilrommet på jobben i dag! Her er fullt av flotte oppskrifter! Fann mykje kuriøsiteter og, som for eksempel "Lærebok i kvindelig sløyd".. Der var sy og strikkeoppskrifter, samt oppskrifter på ulike måter å bøte slitt tøy på mm.. Andre tider,ja heldigvis, på likestillingsfronten,-men kansje vi har litt å lære av den tidens nøysomhet-både gutter og jenter?!
Eksempel på knytting!
Ulike sting ein kan pynte med..
Det dukker kansje opp fleire oppskrifter frå boka når eg har lese meir i ho:) Ha ein fin kveld!

6 kommentarer:

  1. Hei
    Kom tilfeldig over den koselige bloggen din. For noen flotte 70-talls stoffer!!
    Og tusen takk for at du liker nettbutikken vår, barnigjen.no.
    Hilsen den ene halvdelen
    Lisbeth

    SvarSlett
  2. Såg ut som ei kjempespennane bok du har funne! Skulle gjerne funne ei slik...

    Flotte stoff i forrige innlegg!

    Ha ein fin kveld vidare...

    SvarSlett
  3. Det er så artig å se i slike bøker - andre tider før i tia ja !;)
    Jeg har selv Elsebeth Gynters børnetøj fra 1-4 , og det er så mange artig mønstre og snitt, mye som vi selv gikk i da vi var små !

    Har ennå tilgode å prøve mønstrene i boken ,men har plenty med stoff som bare ligger klart - så får se til jul eller noe sånt....

    Skikkelige morsomm stoffer du har funnet da- har du konkrete planer for de eller ?

    Ellers tusen takk for koselig kommentar i bloggen !
    Kose deg videre i kveld !
    Klem fra Liv Elin

    SvarSlett
  4. For en spennende bok da du :) Kanskje du finner noe spennende du bar MÅ lage :) Så herlig med oslo-tur da!! Det er drømmen for meg også,men det må nok utsettes noen år...

    Klem M

    SvarSlett
  5. Heisann så spennede og komme over en slik bok da!!
    hilsen Gamlå

    SvarSlett
  6. Så heldig du er..For meg hadde også den boken vært en skatt!
    jeg fant en heklebok fra 70 tallet på et loppemarked en gang og den boken er en favoritt!
    Tenker du kan hente mye inspirasjon fra den boken..
    Her i Oslo falt den første snøen i dag, men det meste har allerede smeltet..Ønsker deg en fin ettermiddag! Hilsen Kardemomme :)

    SvarSlett