mandag 20. oktober 2008

Julemennene har inntatt heimen..

Eg innrømme det først som sist- det er slettes ikkje første posen med kakemenn som har blitt med heim frå coop denne hausten-og det blir nok heller ikkje dei siste ;) Ungane storkose seg med dei søte kakene-og vi lar dei gjere det når vi drikk kaffi etter middag..
Bruker å vente til november med å bake sjølv- denne førjulstida tenkjer eg at eg nok får god hjelp av små hender (..og slikkmunner) med baking og smaking:) Finnes det noko kjekkare ein våt haustdag!? Her kosar kakemennene seg på turkist blondefat og kjøkenhandkle/liten duk frå SøstreneGrene:)

9 kommentarer:

  1. Ja lagersalg er lurt :) Du finner nok masse om du tar en tur, skulle ha åpent frem til jul tror jeg, og får stadig inn nye varer.
    Hehe jeg må innrømme det jeg også, jeg har spist kakemenn før desember. Noe jeg aldri har gjort før faktisk hehe :) Men slik høsten er nå må en vel få kose seg??

    SvarSlett
  2. Enig med deg, høsten er god, selv om det pøser ned og blåser stiv kuling...eller kanskje nettopp derfor:)
    Nå har vi riktignok ikke smakt på kakemennene enda her i huset, men julemarsipanen har derimot gått ned på høykant....nei, desserre ikke bare på lørdag for mors del;)

    SvarSlett
  3. Takk for link! =)

    Koselig blogg du har! -veeeldig koselig.

    Kathrin

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig melding på bloggen min!

    Mmm!Elsker kakemenn!;-)Nå fikk jeg noe tenke på til handlerunden!

    SvarSlett
  5. God morgen :)Ja hva er koseligere enn en ruskete høstdag? Jo det må være en ruskete høstdag med årets første kakemenn på fatet ;)
    Åååå, som jeg gleder meg til jeg kan begynne å bake til jul!
    For ikke å snakke om å pynte..
    Storkoser meg bare ved tanken jeg nå..Vi har ingen tradisjon på å bake hvite kakemenn hos oss i jula, men det har jeg tenkt å gjøre noe med..Har ofte kjøpt slike i bakeriene rundt omkring og de er kjempegode, og vakre i tillegg! Ønsker deg en fin høstdag videre :)Klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  6. Kakemenner er jo bare SÅÅÅ godt! Gleder meg til å bake de i år. Har kjøpt noen fantastiske former med mummifigurer da vi var i Mummiland. De kommer jo til å bli så fine :o) Mummipappa, mummimamma og lille My selvfølgelig. (hun er favoriten her i huset).

    SvarSlett
  7. Kakemenn må jeg både smake og prøve tror jeg. Er en skikkelig østlandsberte fra de dype skoger - og her rår de svenske pepparkakorna ;0). Har en gutt opprinnelig fra Ålesund i klassen min som begynner å ha kakemenn i matboksen i november - og en god venninne - også fra Ålesund - som snakker varmt om kakemenn. Lurer jo litt på hva dette er *S*! Kanskje du til og med har en fin oppskrift?

    Som sagt lærer - med barnelitteratur som det stoooooore interessefeltet. Kanskje nettopp fordi bøker jeg leste og fikk lest da jeg var liten gjorde så uslettelig inntrykk på meg. Husker frøken leste "Den hemmelige hagen" som om det var i går (nesten). Samler på barnebøker...og heldige meg får jo lese masse gode fortellingeer om og om og om igjen - for stadig nye små sjeler.

    Nå fikk jeg faktisk veldig lyst til å lese "Den hemmelige hagen" på nytt...står selvfølgelig i bokhylla ;0)

    SvarSlett
  8. Heihei Ingrid ! :)

    Åh så masse kjet og fint du har blogget om i det siste ! :) Så fine vers og bilder om ungene (så herlige !!) og så fint dere har det på landstedet i Sverige !

    Så gøyale ting du har funnet på loppis og lagersalg (lagersalget på Nesstun, som vi snakket om eller ?)Husker slike skåler fra da vi var små...morsomt ! :)

    Her er jeg omsider litt mer på bena igjen , etter at ryggen begynhte å trøble seg - så nå skaøl jeg ha meg en real bloggerunde og kose meg med alle de flotte bloggene !

    mmmm.....fikk lyst på kakemenn og kald julebrus jeg ! ;d
    klem

    SvarSlett
  9. Oj, noen som er verre enn meg...:-)

    SvarSlett