onsdag 8. oktober 2008

Det blir lysere i mørketida :)


Her i huset går det i ulike oppussingsprosjekt; Vi har malt alle vegger og tak i 1.etg lyse, holder på med fliselegging i inngangsparti/hall, har malt spisestua kvit og lagt nytt golv i 2.etg. Mykje gjenstår-men så vart jo ikkje Rom bygd på ein dag :) Vi må jo hygge oss med arbeidet, og da trengs det pauser! Og tid med barna, til turer i skog og mark,reiser og shopping, ja de veit.

I går vart spisestua mer komplett-til en rimelig penge. Eg handla inn og typen skrudde opp ;) Finfin arbeidsfordeling da! Ja, eg la barna imens han skrudde altså!!

Hylla er rett og slett ei rimelig Billyhylle fra IKEA, 80x202 cm, vi bytta ut hylleplater med glassplater, sette inn lys og festa glassdører. Eg bytta ut treknottane med nokre enkle i metall- men er på utkikk etter nokre i glass eller keramikk på sikt.

Her kan du sjå kossn det vart;

Bilder frå prosessen :

Her tok eg eigentleg bilde av buketten med gladioler og den fine vasen eg fekk av svigerforeldra mine, men det viser jo og kor tom veggen var;) Men til mitt forsvar så stod det eit vitrineskap i glass ved denne veggen fram til lørdag, men eg synst det var so dårlig utnyttelse av veggplassen, særlig fordi eg har so mange fine glas og retro ting eg gjerne vil ha ståande framme..

Det vesle vitrineskapet var heilt fullt.. No har det fått god avlastning, so lenge det varer :)



Lyssettinga på plass.

Fin leikeplass, om berre for ei kort stund:)

6 kommentarer:

  1. Grattis med nye skap ! Kjempeflotte ble de - kjempesmart ide`!
    Veldig grei arbeidsfordeling da - ikke ukjent den der her i huset heller gitt ! ;)

    Har en liten ting til deg inne på bloggen min ! ;) Ta den til deg - du har en kjempekoselig blogg! (og det er så kjekt å ha kontakten igjen ! :)
    Nattaklem fra Liv Elin

    SvarSlett
  2. Så fint det ble. De skapene er geniale. Det er ikke lenge siden jeg gikk til innkjøp av de selv ;) Men har ikke fått lys i de enda..... Kanskje i helgen?

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  3. Så fint det ble da! Flotte skap med plass til mye!! Praktisk med glassdører slik at du får vist fram de fineste tingene..
    Ser at godgutten din koser seg med skapene også :)Ha en fin dag videre! Klem fra Kardemomme :)

    SvarSlett
  4. Hei du. Flott skap! Det ble skikkelig fint!
    Jeg titter innom bloggen til de som kanskje skal på bloggtreff på lørdag, for å bli litt "kjent". Du tar flotte bilder, må jeg si!
    Kanskje vi treffes?

    SvarSlett
  5. Er en kjapp tur innom deg for å si at det ligger en award til deg på bloggen min :o)Håper du liker den!

    Har et hus som ikke ser ut etter flere dager med influensa så jeg må bare sette igang med ryddingen.

    Klem fra Vibeke

    SvarSlett
  6. Hei igjen, takk for besøk på bloggen min :o)
    Nydelig teppe i et eldre innlegg her - virkelig. Et sånt bestiller jeg til neste nevø eller niese :o)

    SvarSlett